Köpvilkor

Köpvillkor för digitala kurser – SoulBoost 

Om oss

SoulBoost är baserat i Marks kommun. Vid kontakt, vänligen skicka e-post till info@soulboost.se, och vi återkommer till dig inom kort. 

Priser och Betalning 

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser i händelse av prisändringar från våra samarbetspartners, tryckfel i prislistan eller prisavvikelser på grund av felaktig information. Totalpriset, inklusive avgifter och moms, visas i din kundvagn beroende på valt betalningssätt. Efter varje genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Vid eventuella fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via info@soulboost.se

Leverans 

Efter att du har skapat ditt kursinlogg kommer kursen att vara tillgänglig för dig inom 24 timmar. Vid eventuella förseningar (utan tidigare meddelande om längre väntetid) ber vi dig att kontakta oss på info@soulboost.se. Du kommer att ha åtkomst till din kurs i minst 6 månader. 

Ångerrätt 

Ångerrätten gäller inte för våra digitala utbildningar, enligt distansköpslagen 2 kap. §11.11, vilket är ett undantag från ångerrätten. Genom att godkänna våra köpvillkor vid köp, samtycker du till att ångerrätten inte är tillämplig. 

Inloggning och Upphovsrätt 

Priserna för våra digitala utbildningar är per deltagare, och dina inloggningsuppgifter är personliga och får inte delas med andra. Allt kursmaterial är skyddat av upphovsrätt. Vid missbruk kan ditt konto stängas och intrång i upphovsrätten kan leda till rättsliga åtgärder. 

Produktinformation

Eventuella tryckfel på vår webbplats förbehåller vi oss rätten att korrigera. Vi strävar alltid efter att visa tjänsterna så korrekt som möjligt. 

Cookies 

SoulBoosts webbutik använder cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. Cookies är små textfiler som lagras på din dator och hjälper webbutiken att identifiera och följa användare. Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse och support. 

Integritetspolicy 

När du placerar din beställning hos oss, uppger du personlig information. Genom registrering och beställning ger du oss samtycke att använda och lagra dina uppgifter i vår verksamhet för att uppfylla avtalet med dig. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få information om de uppgifter vi har registrerat om dig. Om någon information är felaktig, ofullständig eller irrelevant, har du rätt att begära rättelse eller borttagning av information. Vänligen kontakta oss via e-post vid sådana ärenden. och Integritetspolicy Våra integritetspolicyer beskriver insamling, användning, överföring och lagring av personuppgifter. Om du har frågor eller invändningar angående behandlingen av personuppgifter, vänligen kontakta oss. Vi förväntar oss att du inte delar kursdeltagarnas personuppgifter i strid med GDPR. 

Personuppgifter

Genom att handla hos SoulBoost accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. 
Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. 
Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dem, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. 
Rättslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. 
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 
Betalleverantör Vid genomförande av köp delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura, sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Swish och kortbetalning. 
Nyhetsbrev Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta görs för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. 
Dina rättigheter 

  • Rätten till tillgång: Du har rätt att få utdrag av all information som vi har om dig. 
  • Rätt till rättelse: Du har rätt att begära att felaktig information uppdateras eller att bristfällig information kompletteras. 
  • Rätten att bli glömd: Du kan när som helst begära att dina uppgifter raderas, med undantag för de situationer där det krävs enligt lag, som bokföringslagen. 

Ansvarig för dataskydd SoulBoost är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i vår webbutik och ser till att reglerna efterföljs. 
Så skyddar vi dina personuppgifter Vi använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att säkert lagra, behandla och kommunicera dina personuppgifter. Vi strävar alltid efter att skydda dina uppgifter på bästa sätt. 

Support och Tillgänglighet 

All support ges via e-post på info@soulboost.se under vardagar mellan 7-16. Kursen är tillgänglig dygnet runt, sju dagar i veckan. SoulBoost ger dock ingen garanti för att tjänsten alltid är fri från fel eller avbrott. Vid brister eller avbrott informera oss så att vi kan rätta till dem och undvika kontraktsbrott. SoulBoost har också rätt att tillfälligt stänga tjänsten för uppgraderingar och service. 

Ändringar av Allmänna Villkor 

Vi har rätt att göra ändringar i våra villkor när som helst. Eventuella ändringar kommer att publiceras online på webbplatsen och anses accepterade vid beställning eller besök på webbplatsen. 

Tvist och Lagval 

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst, kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist angående tolkning eller tillämpning av dessa villkor ska tolkas enligt svensk lag.